În prag de catastrofă economică și socială, magazinele sociale „Merișor” reduc și mai mult prețurile la produsele de primă necesitate
01/05/2020

În prag de catastrofă economică și socială, magazinele sociale „Merișor” reduc și mai mult prețurile la produsele de primă necesitate

Rețeaua de magazine sociale „Merișor” a anunțat reducerea prețurilor la produsele de primă necesitate, în cadrul unui program de susținere puternică a cetățenilor pe timpul perioadei de pandemie. Campania se va desfășura în perioada 6 mai-6 iunie 2020.

„Timp de o lună, cât va dura campania „În susținerea populației”, prețurile produselor, care și așa sunt cele mai mici din toate unitățile comerciale din țară, vor fi reduse cu încă până la 20%”, a informat administratorul rețelei “Merișor”, Vitalii Cușnir.

Potrivit administratorilor rețelei de magazine sociale, scopul campaniei este să le fie oferit un acces mai mare pensionarilor și categoriilor social-vulnerabile la produse de primă de necesitate cu prețuri și mai mici. Campania va fi acoperită financiar de magazinelor sociale „Merișor”.

Liderul Partidului „ȘOR”, Ilan Șor, inițiatorul proiectului „Magazine sociale”, a declarat că decizia de a desfășura această campanie a fost luată în contextul în care „Dodon a declarat, practic, război propriului popor”, oamenii fiind aduși „la un pas de înfometare”.

„Guvernării îi este indiferent de ceea ce se întâmplă în orașe și sate, unde oamenii realmente nu au bani pentru produsele alimentare. Nu-i interesează deloc cum se descurcă oamenii. Ei vor acum să se îmbogățească. Să fure și să plece”, a declarat Ilan Șor.

El a explicat că a reușit să convingă conducerea companiei să reducă esențial prețurile la produsele de primă necesitate din această rețea, unde și așa erau mai ieftine decât în alte rețele comerciale. Mai mult, având în vedere situația de criză prin care trece Republica Moldova și veniturile tot mai reduse ale oamenilor, prețul mărfurilor va fi chiar mai mic decât prețul de achiziție. Diferența va fi achitată de rețeaua “Merișor”.

Proiectul „Magazine sociale” a fost lansat acum aproape patru ani la inițiativa lui Ilan Șor. Inițial, magazine sociale au fost deschise la Orhei, dar, în urma solicitărilor locuitorilor țării, rețeaua a fost extinsă. În prezent aceasta numără peste 130 de magazine și puncte mobile. Peste 300 de mii de beneficiari se bucură de acces la produse de primă necesitate la prețuri reduse. Principalii beneficiari ai magazinelor sociale sunt pensionarii și categoriile sociale defavorizate.